Fűben-fában orvosság

    Az elmúlt években rengeteg gyógynövényt kipróbáltam. Biztos vagyok benne, hogy nem mindenkire ugyanúgy fog,hatni, mint rám, ezért - a megjegyzéseim mellőzésével-  csupán felsorolva lesznek a cikkben. 

    Főképp izületre:

    Macskakarom, ördögkarom, kurkuma, gyömbér, indiai tömjénfa, fűzfa kéreg

    Főképp energizáló:

    Olimpiai súlyemelés

    Anno a lifthard oldalon 4 kategóriára osztották az emelőket:

    1. Erős, de rossz technika

    2. Gyenge, de jó technika

    3. Erős és jó technika

    4. Gyenge és rossz technika

    A waxman oldalon találtam az alábbi arányszámokat:

     

    Nutricionizmus, részletek Michael Pollan: Életadó ételeink könyvéből

    Michael Pollan: Életadó ételeink (Nyitott könyvműhely, Budapest, 2010)

    11.o.: "... a legtöbb ember már nem ugyanazt eszi, amit az anyja evett, sőt azt sem amivel anyja gyermekként etette... A mai Amerika étkezési kultúrája már nemcsak egyszer változik meg generációnként és ez a történészek számára példa nélküli, a mi számunkra pedig zavaró."

    Hátul guggolás/back squat technikája

    Hány kiló 100 kiló ha más bolygón edzel vele

    Gumiszalag használat a Vasfüggönytől Keletre és Nyugatra

    Állítólag egyes fehérorosz atléták gumiszalag segítségével olyan súlyokat mozgattak amit amúgy nem tudnának például kinyomni. Aztán fokozatosab egyre gyengébb gumiszalagra váltottak míg végül anélkül is ki tudták például nyomni a súlyt. Tehát felső rögzítésről beszélünk.

    Ezzel szemben nyugaton alsó rögzítéssel találkozunk. Elsőre sokan úgy gondolják miért van erre szükség hisz erre ott vannak a tárcsák.

    Christian Thibaudeau: Theory and application of Modern strenght and power methods könyvében így ír erről.

    Okos eszközök, alkalmazások

    2016.12.14. (szerda) a Kossuth rádió 16:20 perctől kezdődő Trend idők műsorában olyan emberrel beszélgettek akinek több éve az a feladata, hogy az okos eszközöket tesztelje. Ebből az interjűból kettő mondatot szeretnék megosztani:

    Idézetek (Frissül)

    Kettlebell Miskolc alapelvek

    1. Fontossági sorrendben első az emberi jellem és a közösség. Csak utána jön a teljesítmény fontossága.

    2.a Az edzésnél nem mindegy mennyi idő, energia befektetéssel jutunk el adott célhoz. Tehát az edzésnek hatékonynak kell lenni és ugyanakkor törekedni kell a fenntarthatóságra.  Lakatos Péter

    Keleti útjaim során szerzett edzéssel kapcsolatos tapasztalatok

    Mongólia:

    Itt a birkozók, íjászok felkészítéséről nem sikerült infót szerezni. Más forrásokból úgy tűnik az edzés terhelést hullámoztatják.

    A lovak felkészítése nagyon érdekes és lehet az embereknél is meg lehet ezt figyelni. Nem tudok róla, hogy lett volna ilyen kutatás. Az izzasztásról van szó. Letakarják a lovat és kiteszik állni a napra. 

    Oldalak