Dupla bell kihívás

    Forrás: Double lift kettlebell challenge 

    A DoubleLift kettlebell kihívás öt gyakorlatot tartalmaz az alábbi sorrendben:

    1. Dupla katonai nyomás
    2. Dupla fél szakítás (Lefelé tartóba kell lehozni a bellt.)
    3. Húzódzkodás
    4. Dupla guggolás
    5. Dupla felvétel

    Mindegyik gyakorlatból egy sorozat hajtandó végre. A minimum ismétlésszám 5, a maximum 8, az ettől kevesebb, vagy több ismétlés nem számít bele a végső összesítésbe.
    Kivételt képez a húzódzkodás, ahol nincs alsó határ.

    Az értékelés:
    A végeredmény számításakor az egyes sorozatok alkalmával megmozgatott összes súlyt összeadjuk.
    Az egyes teljesítmények összehasonlításához testsúlyarányos eredményeket is számolunk az erőemelőknél alkalmazott Wilks formula alapján.

    A húzódzkodás a férfiaknál a saját testsúly negyedének, a hölgyeknél a saját testsúly felének megfelelő pontszámmal számítódik be, ehhez hozzáadva az esetleges plusz súlyt.

    A cél a férfiaknál:
    – bronz: 1000kg
    – ezüst: 1500kg
    – arany: 2000kg
    – platina: 2500kg
    – gyémánt: 3000kg

    A cél a nőknél:
    – bronz: 500kg
    – ezüst: 750kg
    – arany: 1000kg
    – platina: 1250kg
    – gyémánt : 1500kg

    Tudtommal eddig legmesszebb Máté tanítványom jutott 2526 kg-al.