Gumiszalag használat a Vasfüggönytől Keletre és Nyugatra

    Állítólag egyes fehérorosz atléták gumiszalag segítségével olyan súlyokat mozgattak amit amúgy nem tudnának például kinyomni. Aztán fokozatosab egyre gyengébb gumiszalagra váltottak míg végül anélkül is ki tudták például nyomni a súlyt. Tehát felső rögzítésről beszélünk.

    Ezzel szemben nyugaton alsó rögzítéssel találkozunk. Elsőre sokan úgy gondolják miért van erre szükség hisz erre ott vannak a tárcsák.

    Christian Thibaudeau: Theory and application of Modern strenght and power methods könyvében így ír erről.

    A legfőbb problémának azt látja, hogy a mozgástartomány különböző szakaszaiban az egy ismétléses maximumunk más és más terhelést jelent az izmainknak. 

     

    Ehhez kapcsolódik a gyakorlat különböző sebességű végrehajtása. Ő is a koncentrikus szakasz -egyszerűen szólva felfelé tartó szakasz- gyors végrehajtását ajánlja. (Ennek több pozitív hozadéka van , de most ebbe nem megyünk bele.)

    Egy gumiszalag segítségével már a kezdeti szakaszban is nagyobb terhelésnek tudjuk kitenni az izmainkat. Lefelé haladva aztán a gumiszalag átadja a helyét a súlyzónak.