Kettlebell használati módok

    A kettlebell önmagában egy darab vas amit sokféleképpen lehet használni. Például 32 kg-tól fölfelé első osztályú a húsvéti sonka lapítására. Az ennél kissebbek ajtótámasztónak is megfelelnek. Sőt! Itt Miskolcon megtörtént, hogy a padláson talált szovjet bellel betont próbáltak törni. Hiába a szovjet acél..... Ezeknél azonban sokkal jobb felhasználási módok is vannak. Én 3 fő rendszert különböztetek meg.

    1. Zsonglőr változat

    Ez a leglátványosabb felhasználási mód. Oroszban szoktak versenyeket is rendezni.

    Itt egy orosz videó róla. Akit érdekel a téma, Nekik tudom ajánlani a Ruszics videót, az Arcofamily bemutatóját, Sergey Derevenets youtube csatornáját és az ukrán népi csapatot.

    2. Sport változat

    Egyre nagyobb népszerűségnek örvend világszerte ez a felhasználási mód.

    A következő versenyszámok szerepelnek a versenyeken.

    Férfiak: Klasszikus biatlon (Lökés+szakítás) és/vagy hosszú ciklus 

    Hölgyek: Nagy versenyeken csak szakítás van. Bár egyre erősebbek azok a vélemények, hogy egy mások szerint kettő bellel lökés is legyen számukra.

    Akit érdekel a téma Nekik tudom ajánlani a versenysport minősítési szintjeiről szóló cikket.

    3. Strongfirst rendszer

    Első körben ezt szoktam ajánlani. A kezdő kurzus során -amelynek hossza egyéntől, sportolói múlttól stb. függően 8-16 alkalom- az alapgyakorlatok elsajátítására kerül sor. Ezek a következők:

    -swing

    -felvétel és katonai nyomás

    -török felállás

    -szakítás

    -goblet guggolás

    A kezdő kurzus után lehetőség van a haladó technikák elsajátítására - lökés, bent press, egylábas guggolás, taktikai húzódzkodás.