Kettlebell Miskolc alapelvek

    1. Fontossági sorrendben első az emberi jellem és a közösség. Csak utána jön a teljesítmény fontossága.

    2.a Az edzésnél nem mindegy mennyi idő, energia befektetéssel jutunk el adott célhoz. Tehát az edzésnek hatékonynak kell lenni és ugyanakkor törekedni kell a fenntarthatóságra.  Lakatos Péter

    Szintén tőle. Az alapgyakorlatokra kell helyezni a hangsúlyt. Ezeknek nagy a transzfer hatása, magas belépő szintű erőt hoznak létre. Amit könnyen tudunk hasznosítani más területen vagy jó alapot nyújtanak más terület felfejlesztésére.  Érdemes elolvasni Erő cikkét is. 

    2.b A régi idők erős emberei idős korukban is kiváló erőnlétnek örvendtek. A maiak között is akadnak olyanok akikre ez igaz. Én most Valentin Dikult emelném ki. 62 évesen 450 kg-al guggol korában 75 évesen 160 kg-os kőgolyót vesz föl.

    Pjotr Kriloff: "Azok az amatőrők akikkel az utóbbi esztendőkben összefutottam hajlamosak arra, hogy kizárólag a rekord döntésre edzzenek. Ez rossz rendszer ráadásul káros is. Az ilyen rekordok erőltetettek. Nem csak hogy nem bizonyítják valakinek az eredményét de még ráadásul ki is készítik az illetőt.  Ma 43 éves vagyok és semmivel nem érzem magam gyengébbnek, mint amikor 25 éves girjevik voltam. Az izmaim nem veszítettek minőségükből és mennyiségükből sem. Ami az okos értelmes edzésnek köszönhető semmi másnak....." 1915 Herkules folyóirat

    3. "Az erő mostoha gyerek. Sokan inkább guggolnak ruhában 200 kg-al, mint ruha nélkül 100 kg-al." Bill Star

    Nálunk az erősítés a cél nem pedig az, hogy mindenáron fej fölé vidd a súlyt. (Ebbe természetesen a girevoy sport is belefér....)

    4. "Az edzésnek nem az a feladata, hogy szórakozást nyújtson. Az elért eredménynek, a fejlődésnek kell nyújtani az örömöt. " Vasiliy Alexeev

    Úgy gondolom azért van egy egészséges határ. Hisz a legtöbben felüdülés, kikapcsolódás, szabadidő hasznos eltöltése miatt jönnek. Másrészt viszont manapság sok felesleges, öncélú edzésirányzatot látok. (Lásd kettes pont.) 

    Bónusz: Yuri Vlaszov Az rendben van hogy elszigetelt izomedzést hajtasz végre de ezt tudnod kell egy komplex mozgássorba integrálnod.